ABD'lilerin çoğu İran mutabakatını Tahran için daha iyi buldu


Ankete göre ABD'lilerin %37'si İran mutabakatının Tahran için daha iyi olduğunu düşünüyor.
ABD'de yapılan bir kamuoyu araştırması, İran ile varılan mutabakata ilişkin çarpıcı sonuçlar ortaya koydu. CBS News ve YouGov tarafından 17-19 Haziran tarihlerinde 2 bin 519 ABD'li yetişkinle gerçekleştirilen ankette, katılımcıların yüzde 37'si mutabakatın İran için daha iyi olduğunu belirtti. Buna karşılık, anlaşmanın ABD için daha iyi olduğunu düşünenlerin oranı yüzde 22'de kaldı.
Ankete katılanların yüzde 78'i, ABD'nin İran ile çatışmayı sonlandırması gerektiğini savunurken, yüzde 22'si İran vazgeçene kadar çatışmaların sürdürülmesinden yana olduğunu ifade etti. ABD'nin İran'ın nükleer programını kalıcı olarak durdurup durdurmadığı sorusuna ise katılımcıların sadece yüzde 31'i olumlu yanıt verdi; yüzde 69'u bu konuda olumsuz görüş bildirdi.
İran'ın gelecek aylarda bölgeyi tehdit edip etmeyeceği sorusuna katılımcıların yüzde 59'u muhtemelen veya kesinlikle edeceği yanıtını verirken, yüzde 40'ı etmeyeceğini düşünüyor. ABD'nin İran ile çatışma için yaptığı harcamaların değip değmediği sorusuna ise yüzde 31'i evet, yüzde 69'u hayır cevabını verdi.
Ankette ayrıca ABD Başkanı Donald Trump'ın İran politikası da değerlendirildi. Katılımcıların sadece yüzde 36'sı Trump'ın İran'la ilgili durumu yönetme biçimini onaylarken, yüzde 64'ü onaylamadığını belirtti. Bu sonuçlar, ABD kamuoyunun İran politikasına yönelik genel bir memnuniyetsizlik içinde olduğunu gösteriyor.