Bakan Ersoy Sirkeci Garı'nın dönüşümünü ilk kez paylaştı


Sirkeci Garı, kütüphane ve etkinlik alanlarıyla kültür adasına dönüşüyor.
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Sirkeci Garı'nda yürütülen restorasyon ve dönüşüm çalışmalarını yerinde inceleyerek projenin ayrıntılarını ilk kez kamuoyuyla paylaştı. Bakan Ersoy, tarihî gar sahasının ulaşım işlevini koruyarak kütüphaneler, sanat ve etkinlik alanlarıyla yaşayan bir kültür adasına dönüştürüleceğini belirtti.
Ersoy, Sirkeci Garı'nın Anadolu'dan gelenler için Avrupa'ya ve Rumeli'ye açılan en önemli geçiş noktalarından biri olduğunu vurguladı. Savaş dönemlerinde göç hareketleri ve asker sevkiyatlarının da bu bölgeden gerçekleştirildiğini ifade eden Ersoy, "Hem bir taşıma-ulaşım aksı olarak hem de şehrin hafızası olarak değerlendirdiğimiz zaman çok farklı fonksiyonları olan çok farklı anıları olan bir yer" dedi.
Tarihî gar binasının özgün mimarisine uygun şekilde yeniden ayağa kaldırıldığını söyleyen Ersoy, "Sirkeci'de ana gar binası çok narin bir bina. İşçiliğin de çok yoğun olduğu bir bina. O işçiliklerle tekrar eskisine uygun bir şekilde ihya ediliyor" ifadelerini kullandı.
Proje kapsamında büyük işletme binasında her yaş grubuna hitap edecek bir kütüphane oluşturulacağını, ambar binalarında sergi ve tiyatro alanlarının yer alacağını belirten Ersoy, açık etkinlik alanlarının da oluşturulacağını söyledi. "Gün boyu insanların vakit geçirebileceği arındırılmış sahalardan oluşan bir yaşam merkezini, ulaşım aksı özelliklerini koruyarak hayata geçiriyoruz" dedi.
Tarihî yarımada siluetinin yeniden şekilleneceği projede, gar yapısındaki niteliksiz müdahaleler kaldırılacak. Konser ve etkinlik alanları, seyir terasları, çocuk oyun alanları ve sosyal donatılar da projeye dahil edildi.