Batman'da bakımevi skandalı: Milletvekili Oduncu'dan Valiliğe


Batman'da bakımevi skandalı: Milletvekili Oduncu, Valiliğin açıklamasını eleştirdi.
Batman'da bir bakım evinde yaşanan olaylar kamuoyunda büyük yankı uyandırdı. Batman Valiliği, konuyla ilgili bir açıklama yaparken, Batman DEM Parti Milletvekili Zeynep Oduncu'dan sert tepki geldi. Oduncu, yaptığı yazılı açıklamada, gizlilik kararı getirilen olayla ilgili kurumların geç hareket ettiğini ileri sürdü.
Oduncu, 'Günlerdir süren sessizliğin ardından Batman Valiliği, kamuoyunun artan öfkesi karşısında köşeye sıkışıp nihayet bir açıklama lütfetmiş. Ancak metni okuyunca net bir şekilde görüyoruz ki; bu bir hesap verme değil, aleni bir suçtan kurtulma telaşıdır. Gerçeği saklayamazsınız. ' ifadelerini kullandı.
Milletvekili, ilk ihbarın Ekim 2025'te yapılmasına rağmen bakım merkezinin aylarca faaliyetlerine devam ettiğini vurgulayarak, 'Kılınızı kıpırdatmadığınız bu süreçte engelli bir genç hayatını kaybetti. Açıklamadaki asıl skandal ise metinde yazmayanlardır. '16 kişi tutuklandı' diyerek işin içinden sıyrılamazsınız. ' dedi.
Oduncu, soruşturma dosyasında suç şebekesinin tam göbeğinde yer alan ve merkeze denetimleri önceden sızdıran kamu personellerinden neden bahsedilmediğini sorguladı. Ayrıca, bakım merkezinin Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nın denetimi altında faaliyet gösterdiğini hatırlatarak, Bakanlığın sessizliğine de dikkat çekti: 'Günlerdir tüm ülkede infial yaratan tablo karşısında Bakanlık neden hala derin bir sessizlik içindedir? '