Diyarbakır'da su kanalı rantı: 50 milyon dolarlık imar skandalı


Diyarbakır'da içme suyu kanalının üzerine imar izni verildiği ve 50 milyon dolarlık rant elde edildiği iddiası gündemde.
Diyarbakır'da bir süredir konuşulan imar rantı iddiası, ulusal basında yeniden gündeme gelince Büyükşehir Belediyesi açıklama yapmak zorunda kaldı. Kayapınar ilçesinde, içme suyu ana kanalının geçtiği bir arsaya imar izni verildiği ve kanalın yönünün değiştirildiği öne sürülüyor.
İddialara göre, arsa sahibinin eşi Büyükşehir Belediyesi İmar Dairesi'nde şube müdürü olarak görev yapıyor ve operasyonu bizzat yürütüyor. Normalde yasalar, bu tür hayati altyapı hatlarının üzerine bina yapılmasını kesinlikle yasaklarken, mevzuatın esnetildiği belirtiliyor. Su kanalının deplase işlemi sırasında bölgedeki binlerce konut günlerce susuz kaldı.
İmar değişikliğiyle arsa sahiplerine sağlanan rantın 50 milyon dolar (yaklaşık 2,3 milyar TL) olduğu ileri sürülüyor. Buna karşılık, kanal ve kanalizasyon altyapısının yerini değiştirmek için belediyenin harcadığı kamu kaynağı ise 30 milyon TL. Bilirkişi raporlarında, yüzde 30'luk gizli emsallerin yüzde 60'a çıkarıldığı ve kural tanımayan devasa bir inşaat yükseldiği kaydedildi.
Belediye Genel Sekreteri Serdar Bakıroğlu imzalı açıklamada, iddialar yalanlanmazken, plan değişikliklerinin 'kamu yararı ve yasal mevzuat' çerçevesinde yapıldığı savunuldu. CHP Diyarbakır Milletvekili Sezgin Tanrıkulu ise belediyenin kamuoyunu tatmin edecek düzeyde bilgi vermediğini söyledi. Olay, yerel yönetimlerde kişiye özel imtiyazlar ve rant odaklı anlayışın boyutlarını bir kez daha gözler önüne serdi.