Erzincanlı çoban 40 yıldır yaylada ayı ve kurda karşı nöbet
40 yıldır yaylada tek başına yaşayan İbrahim Aydemir, yaban hayvanlarına karşı nöbet tutuyor.
Erzincan'ın Üzümlü ilçesine bağlı Bayırbağ köyünde yaşayan 3 çocuk babası İbrahim Aydemir (57), 17 yaşından beri hayvancılıkla uğraşıyor. Her yıl nisan ayında karların erimesiyle birlikte büyükbaş hayvanlarını alıp Keşiş Dağı eteklerindeki 2 bin 200 rakımlı yaylaya çıkıyor. Kar yağışına kadar burada kalan Aydemir, 40 yıldır bu geleneği sürdürüyor.
Yaylada derme çatma bir kulübede yaşayan Aydemir, elektrik ihtiyacını güneş panelinden, suyunu ise doğal kaynaklardan karşılıyor. Dağ hayatının zorluklarına rağmen yaşamından memnun olduğunu belirten Aydemir, özellikle geceleri yaban hayvanlarına karşı dikkatli olmak zorunda kaldığını söylüyor. Bölgede çok sayıda bulunan ayılardan köpeklerinin yardımıyla korunduğunu ifade ediyor.
Aydemir, 'Tek başına yaşamak zor. En kolay şey; ekmek yemek, onu da çiğnemeden yutamıyor insan. Özellikle geceleri ayı ve kurt gibi yaban hayvanları ineklere zarar vermek için geliyor. Ben de nöbet tutuyorum, onların zarar vermelerine engel olmaya çalışıyorum. Yalnızlığı seven bir insanım, hayatımdan memnunum. Beni Antalya'da tatile göndereceklerine dağlara göndersinler, daha mutlu olurum' dedi.