Dünya
İzinsiz yapılara elektrik ve su aboneliği yasaklandı
NaHaber1 dk okuma
kurumlara 100 bin lira ceza.
Resmi Gazete'de yayımlanan yeni kanun, tarım ve orman alanında önemli düzenlemeler getiriyor.
Kanun kapsamında, izinsiz yapılara elektrik, su ve doğalgaz gibi aboneliklerin verilmesi kesin olarak yasaklandı.
Bu yasağa uymayan kurumlar, her abone başına 100 bin lira idari para cezası ödeyecek.
Ayrıca, çeltik tarlalarının köye uzaklığı, şeker pancarı fiyatları ve orman alanlarının kullanımı gibi konularda da yeni düzenlemeler yapıldı.
Yetkililer, uygulamanın kaçak yapılaşmayı önlemeyi ve doğal kaynakların korunmasını amaçladığını belirtti.
Kanun, yayımı tarihi itibarıyla yürürlüğe girdi.