Tesla otopilot modundayken eve çarptı: 76 yaşındaki kadın öldü
nahaber.comTeksas'ta otopilotlu Tesla'nın eve çarpması sonucu 76 yaşındaki kadın öldü.
ABD'nin Teksas eyaletinde geçtiğimiz cuma günü meydana gelen kazada, otopilot modunda olduğu iddia edilen bir Tesla Model 3, Katy kentinde bir eve çarptı. Çarpışma anında evde bulunan 76 yaşındaki Martha Avila ağır yaralandı ve kaldırıldığı hastanede hayatını kaybetti.
44 yaşındaki sürücü, kaza sırasında aracın otopilot modunda olduğunu polise bildirdi. Yetkililer, sürücünün bu ifadesinin doğruluğunu araştırıyor. Polis, çarpışmanın yüksek hızda gerçekleştiğini açıkladı.
Tesla'nın otonom sürüş sistemi, daha önce de benzer kazalarla gündeme gelmişti. ABD'deki yetkililer, geçmiş yıllarda otopilotla ilgili çeşitli incelemeler başlatmış ve bazı kazaların bu sistem nedeniyle yaşandığını tespit etmişti. Bu son olay, otonom sürüş teknolojisinin güvenliği konusundaki tartışmaları yeniden alevlendirdi.