Türkiye, Mısır, Suudi Arabistan ve Pakistan dışişleri bakanları


Dört ülke bakanları Kahire'de ABD-İran anlaşması ve bölgesel istikrarı masaya yatırdı.
Türkiye, Mısır, Suudi Arabistan ve Pakistan dışişleri bakanları, 21 Haziran 2026'da Kahire'de bir araya geldi. Toplantıya Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Mısır Dışişleri Bakanı Bedir Abdulati, Suudi Arabistan Dışişleri Bakanı Faysal bin Ferhan ve Pakistan Dışişleri Bakanı Muhammed İshak Dar katıldı. Görüşmede bölgesel gelişmeler ve ABD ile İran arasında 17 Haziran'da imzalanan Mutabakat Zaptı'nın uygulanma süreci değerlendirildi.
Dört ülke arasındaki bu mekanizma, daha önce Riyad, İslamabad ve Antalya'da düzenlenen toplantılarla şekillendi. Mısır'ın devlet tarafından işletilen Ahram Online'a göre, mekanizmanın iki ana hedefi bölgesel gerginliğin tırmanmasını önlemek ve savaş sonrası güvenlik düzenlemelerini sağlamak. Ayrıca, ülkeler İsrail'in bölgesel askeri hegemonyası ve devam eden savaşları konusunda benzer endişeleri paylaşıyor.
Toplantı sonrası açıklama yapan Hakan Fidan, bölgenin kapasite sahibi dört ülkesinin sorunları sahiplenerek siyasal, güvenlik ve ekonomi alanlarında çözüm arayışına girdiğini belirtti. ABD-İran savaşı sonrası düzene dikkat çeken Fidan, "Dışarıdan bir vizyon dayatılmadan, biz işbirliği içinde bir vizyon ortaya koyacağız" dedi. Ayrıca, İsviçre'de devam eden görüşmelere atıfta bulunarak teknik detayların çözümünün zaman alabileceğini ve İsrail'in süreci sabote etme potansiyeline karşı uyarıda bulundu.
Mısır Cumhurbaşkanı Abdülfettah es-Sisi de bakanları kabul ederek görüş alışverişinde bulundu. Toplantı, bölgesel işbirliğinin güçlendirilmesi ve istikrarın sağlanması açısından önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.